Šiandienos mokykloje mokymą keičia mokymasis. Mokytojui svarbu įtraukti mokinį į aktyvų, sąmoningą mokymąsi, planuoti mokymosi, o ne tik mokymo procesą, individualizuoti ir diferencijuoti mokymą ir mokymąsi, išnaudoti informacinių ir komunikacinių technologijų galimybes, sukurti mokymąsi skatinančią aplinką. Vienas iš esminių mokymosi komponentų – motyvacija, kurios svarbus aspektas yra suvokimas, kaip įgytos žinios gali būti panaudojamos. Jei mokiniai nesupranta, kam to reikia, įsitraukimas į mokymosi procesą ir gebėjimas pritaikyti žinias bus menkas. Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrieji ugdymo planai numato dalį ugdymo proceso organizuoti ne pamokų forma, o už mokyklos ribų: muziejuose, meno galerijose, gamtoje, lankytinose istorinėse vietose, STEAM centruose.

Taigi Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos, III gimnazijos klasės mokiniams biologijos pamokos buvo perkeltos į   Marijampolės kolegijos STEAM atviros prieigos centrą. Biologijos praktinių darbų : „Fotosintezė fotoelektrai: Kaip „įveiklinti“ augalų pigmentus?“ ir „Pamatyk DNR, ištirk ją ir sužinosi, kur pradingo septyntaškė“ metu mokiniai praktiškai susipažino su moderniais  DNR  tyrimo  metodais ‒ PGR  ir  elektroforeze agarozės gelyje taip pat kaip identifikuoti, kokiai organizmų rūšiai priklauso tiriama DNR, aiškinantis fotosintezės procesą taikė plonasienės chromotografijos metodą.  Tokios pamokos ugdo mokėjimą mokintis, komunikavimo, pažinimo, skaitmenines bei socialines kompetencijas.

Biologijos mokytoja metodininkė Sigita Dzimijonienė